Logikai játékok gyűjteménye Android platformra szakterületi modellezési alapokon

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Mezei Gergely
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Mindig is izgalmasnak találtam a különböző logikai játékokat, fejtörőket. Az utóbbi pár évben egyre többet gondoltam arra, hogy létrehozok egy saját logikai játékot, aminek játszásával könnyen elüthetem az időt. Amikor az egyetemi tanulmányaim során megismerkedtem a szakterületi nyelvekkel, rögtön új cél fogalmazódott meg bennem: lehetőséget nyújtani hasonló, 2 dimenziós logikai játékok pályáinak, szabályrendszerének leírására, amivel később különböző játékokat tudok létrehozni.

Mivel napjainkban az okostelefonok fontos részét képezik az életünknek, ezért a játékok felhasználói felületét mindenképpen mobil alkalmazásként szerettem volna megvalósítani. Végül az egyik legnépszerűbb platformra, az Androidra esett a választásom.

Diplomamunkám keretein belül részletesen kidolgoztam egy saját szakterületi nyelvet, ami megoldást nyújt hasonló logikai játékok szabályrendszerének egyszerű leírására. A nyelv feldolgozásához elkészítettem egy compiler alapú keretrendszert az ANTLR szoftver segítségével. Az újonnan megalkotott nyelvvel létrehoztam 10 játékot, a pályák leírásának egyszerű megadásához pedig egy JavaFX alapú asztali pályaszerkesztő alkalmazást.

Az elkészült szakterületi nyelv használatával a későbbiekben akár más fejlesztők is létrehozhatják a saját logikai játékukat.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.