Lua 5.3 futtatókörnyezet megvalósítása Java nyelven

OData támogatás
Konzulens:
Kövesdán Gábor
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A mai egyre inkább összekapcsolt világban egyre több szoftvernek van szüksége olyan rétegekre, amelyekkel más tőlük független rendszerekhez, illetve információforrásokhoz csatolhatók, és ilyen források adatait a szoftver számára értelmezhetővé teszik. Az ilyen rétegekben gyakran alkalmaznak beágyazott script nyelveket, mivel ezek könnyen kicserélhetők, illeszthetők az adott körülményekhez, illetve többnyire jelentősen egyszerűbben fejleszthetők. Az ilyen scriptnyelveket továbbá gyakran alkalmazzák viselkedés leírásra is, akár ágens alapú problémamegoldásnál, mint például számítógépes játékprogramok esetében az egyes nem felhasználó által irányított karakterek „intelligenciájának” elkészítéséhez.

A dolgozat a Lua, egy fent említett scriptnyelv felépítését kívánja bemutatni (annak szintaktikai szokatlanságaival), főleg annak bájtkódjára, illetve futtatókörnyezetére összpontosítva. Továbbá bemutatja a szerző által tervezett, és Java nyelven megvalósított futtatókörnyezet felépítését, ötleteit. A dolgozatban megvalósított futtatókörnyezet igyekszik követni az eredeti nyelv viselkedését, a lehető legpontosabb módon, illetve kiegészíti annak a kooperatív szálkezelési képességeit, lehetőséget adva az értelmezőben futó kód preemptív megszakítására. (Ezzel elősegítve a beágyazott nyelv futás idejű korlátozását.)

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.