MI számítógépes játékokban

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Dobrowiecki Tadeusz Pawel
Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék

Gépi irányítást szeretnék megvalósítani egy klasszikus táblás játékra, az "Axis and Allies" második világháborús körökre osztott stratégiai játékra. A játék teljes információs, egy lépés sok tervezést igényel, a csaták kimeneteleit kockadobással döntik el.

A táblás játék szabályai letölthetõk a kiadó honlapjáról.

http://www.wizards.com/avalonhill/rules/axis2004.pdf

A gépi ellenfél implementálását a TripleA rendszerben valósítom meg. Mivel a platform megírása nem a fõ célja a munkának, ezért felhasználom az open source projekt eddigi eredményeit. Így könnyen lehet tesztelni a gépi ellenfelet ember vagy más gépi ellenfelek ellen, akár hálózaton keresztül is.

Az open source TripleA rendszer letölthetõ a hivatalos honlapról:

http://triplea.sourceforge.net

A feladat nagy és bonyolult, ezért részekre bontva, a modern mesterséges intelligencia eszköztárát felhasználva fogom megoldani. Elsõsorban a különbözõ tanuló algoritmusokat szeretném a probléma megoldására felhasználni és tesztelni. Többek között:

- Szabály alapú döntéshozatal

- Megerõsítéses tanulás

- Q-tanulás

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.