Mágneses elvű pozícióérzékelő eszköz fejlesztése virtuális környezetekhez

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Vajda Ferenc
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A virtuális valóság rendszerek elterjedése kiszélesíti az emberiség digitális világról alkotott képét. Ahhoz, hogy a virtuális tér és az ember közelebb kerüljön egymáshoz, el kell szakadni a hagyományos beviteli eszközöktől. Az erre alkalmas készülékek azonban egyelőre részben kiforratlanok, vagy a technológia még nem ad lehetőséget a kényelmes használathoz.

Diplomamunkám témája egy olyan új, viszonylag sokrétűen alkalmazható, három dimenziós beviteli eszköz prototípusának megtervezése, fejlesztése és megvalósítása, amely az eddigieknél kényelmesebb használatra ad lehetőséget.

A feladat célja, hogy a felhasználó egy állandó mágnest használhasson "ceruzaként", amivel szabadon rajzolhat a virtuális térben. Ezt hardverek szintjén néhány mágneses szenzor, egy Arduino board valamint egy PC segítségével valósítottam meg. A mágnes térbeli tulajdonságai pedig szoftveresen, szenzorok értékéből nyert adatokból, matematikai módszerekkel kerülnek meghatározásra.

Az eszköz megépítéséig vezető úton kíséri végig az olvasót ez a dolgozat, melyben ismertetem a kutatási eredményeimet az első elméleti elképzeléstől a megépült eszköz tesztelése során szerzett tapasztalatokig.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.