Marketing- és brandépítést támogató eszköz fejlesztése közösségi hálókon

OData támogatás
Konzulens:
Ács Judit
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A diplomamunkámban a Twitter és az Instagram közösségi hálókhoz készült ajánlórendszert mutatom be.

A dolgozat első fejezeteiben a közösségi hálókról és azok marketing értékéről írok, illetve az elkészült rendszer struktúráját és a felhasznált technológiákat mutatom be.

Az adatgyűjtés, adatfeldolgozás és az itt előforduló nehézségek olvashatóak a 3-4 fejezetekben. A lementett adatokból statisztikai elemezésekkel általános ajánlásokat készítettem, amelyek segítségével növelhető a felhasználói interakció.

Az 5. Fejezetben részletesebb adatelemzés érdekében definiáltam gráfokat, amelyek különböző felhasználók közötti kapcsolatokra épülnek. Bemutatom a k-mean klaszterezéssel elkészített felhasználói csoportokat, illetve a felhasználói profilok marketingértékének egy lehetséges mérésére adok megoldást. Majd a platform szószólóinak megkeresése olvasható, amely felhasználja a halmazfedésben használt mohó algoritmust. A hashtagek tartalmának kinyerését és témájuknak beazonosítását mutatja be az 5.4-es szakasz. A következő szakaszban becslést adok két tetszőleges felhasználó közötti kapcsolat esélyéről.

Gyors követő gyűjtésre használható algoritmus működésével, illetve a program működésének egy rövid bemutatójával zárul a dolgozat.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.