Masszívan multiplayer játékarchitektúra fejlesztése Unity motorhoz

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Umenhoffer Tamás
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Szakdolgozatom a masszívan multiplayer játékok fejlesztésének a témáját dolgozza fel a Unity platformra vonatkozóan. Egy olyan architektúrának a tervezéséről és megvalósításáról szól, ami képes a játékstílusra jellemző alapvető játékmechanikáknak a támogatására.

A feladat összetettsége és kiterjedtsége miatt a dolgozatnak nem célja egy teljesértékű játék architektúrájának a tervezése és megvalósítása. Ehelyett a cél az alapvető koncepció működésének bizonyítása egy keretrendszeren keresztül, ami a későbbiekben képezheti a kiindulópontját egy tényleges, masszívan többjátékos játék fejlesztésének.

A dolgozat több szakmai témakörre is kitér. Szó esik többek között a kliens-szerver modellről, valamint hálózati kommunikációról és az adatok továbbításáról a hálózaton keresztül. Nem elhanyagolt az autentikáció témaköre sem az autoritatív működés mellett, amik a csalások és visszaélések ellen hivatottak védeni. Felmerül továbbá a navigációnak a kérdésköre is, ami lehetővé teszi a gép által vezérelt egyedeknek a megvalósítását. Az implementálandó játékstílus továbbá megköveteli a perzisztens adatoknak a kezelését és ezáltal az adatbázisok használatát.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.