Meccskereső rendszer többszemélyes játékokhoz

OData támogatás
Konzulens:
Rajacsics Tamás
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A szakdolgozat célja az online játékok automatizált meccskereső rendszereivel való ismerkedés, a gyakorlatban használt módszerek elemzése. A dolgozat második fele egy meccskereső rendszer tervezését és implementációját mutatja be.

Bemutatásra kerülnek az automatikus meccskeresés működéséhez elkerülhetetlenül szükséges játékos értékelő rendszerek mint például az Élő és TrueSkill rendszer, valamint ismertetem konkrét játékok (League of Legends, DotA 2) meccskereső szolgáltatásainak működését, és tulajdonságait. A megismert módszerek segítségével törekszem egy generikus meccskeresési algoritmus kialakítására, amely tetszőleges multiplayer játék esetén használható.

A fejlesztési feladaton keresztül bemutatásra kerül a meccskereső algoritmus, és az ehez tartozó szolgáltatás megvalósítása. Az elkészített szolgáltatást egy admin alkalmazás szimulálja, így kimutatható az algoritmus beállításainak a meccsekre gyakorolt hatása. A fejlesztéshez Node.js, Typescript, AngularJs stacket választottam, amelyek előnyeiről és hátrányairól illetve az ezekhez kapcsolódó tervezői döntésekről részletesen beszámolok.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.