Menedzsment szoftver fejlesztése Cisco Unified Communications Manager rendszerhez

OData támogatás
Konzulens:
Imre Gábor
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A vállalati szektorban a legfontosabb szempont a működés tekintetében a profit növelése, amit két módon érhet el egy résztvevő: növeli a bevételeit, vagy csökkenti a költségeit. A költségcsökkentés jegyében a legtöbb nagyvállalat mára lecserélte eddigi analóg telefonvonalait és alközpontjait, ezek helyén IP alapú telefónia kialakítására került sor. Az új technológia üzemeltetése és karbantartása azonban új ismereteket vár el az azt végző dolgozóktól, amik megszerzése az új rendszer kiépítése mellett további többletköltséget jelent a vállalatnak.

Szakdolgozatom témája egy egyszerűsített menedzsment alkalmazás készítése, aminek felhasználásával a mindennapos VoIP rendszer beállítások elvégzése jelentősen leegyszerűsödik, a kezeléséhez szükséges ismeretek elsajátításának ideje minimális. A szoftver használatával a vállalat be- és kilépő kollégái számára telefonrendszer használatához szükséges konfigurációk végezhetőek el részben automatikusan úgy, hogy az alkalmazást kezelő operátor részéről a közreműködés a lehető legkevesebb legyen.

A dolgozatban ennek az alkalmazásnak a tervezését és megvalósítását mutatom be, a specifikáció ismertetésétől kezdődően a szoftver helyes működését ellenőrző tesztesetek magyarázatával bezáróan.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.