Mentális állapotban bekövetkező változás detektálása számítógépes játékok segítségével

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Pataki Béla
Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék

Az ember mentális állapota a szellemi problémákkal szemben való ellenállás képességét jelenti. A szellemi egészség hasonlóan fontos az ember életében, mint a fizkai állapot. Az idős korral a szellemi állapot folyamatosan hanyatlik, ami napjaink idősödő társadalmaiban komoly problémákat okoz.

Rengetegen próbálkoznak a mentális problémák minél korábbi diagnosztizálásával. Az egyetemünkön futó M3W projektnek is ez a legfőbb célkitűzése. A projekttel egy olyan eszközt szeretnénk az idősek kezébe adni, amellyel amellett, hogy szellemi egészségük romlását lassíthatják, folyamatosan képet is kaphatunk az aktuális állapotukról. Erre a célra az eddigiekben 9 számítógépes játékot fejlesztettünk ki, amik közül kettőt én készítettem. A játékok eredményét felhasználva a játékosok szellemi állapotában bekövetkező változásokat célunk minél korábban észrevenni.

Az 1. fejezetben a szellemi állapot felmérésének hagyományos módszereit mutatom be. A 2. fejezet röviden bemutatja a számítógépes játékokat, majd részletesebben azokat a játékokat, amiket a projekt keretében készítettünk. A 3. fejezetben összehasonlítok két általam használt mérési elrendezést az M3W projektben használttal. Ebben a fejezetben mutatom be az adatok előfeldolgozásának folyamatát is. A 4. fejezet azoknak a mért paramétereknek a bemutatása, amiket én jelenleg felhasználok. Az 5. fejezetben a mérések eddigi eredményét foglalom össze, majd a 6. fejezetben ezeken néhány egyszerű változás detektálási módszert próbálok ki. A 7. fejezetben a jövőre vonatkozó terveimet mutatom be és összegzem a projekt jelenlegi állapotát.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.