Mérnöki érzéket fejlesztő Android alapú játék építő- és építészmérnök hallgatók számára

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Forstner Bertalan
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A mobil világ, az okostelefonok, táblagépek, okosórák és egyéb okos eszközök világa mára már szerves részévé vált mindennapi életünknek. Ezen eszközök felhasználása rendkívül sokrétű: a segítségükkel mindennapi feladataink könnyebbé válnak; kapcsolatot tarthatunk ismerőseinkkel, barátainkkal; gyorsan, szinte azonnal értesülhetünk a külvilág történéseiről; játékra, kikapcsolódásra, vagy akár tanulásra, gyakorlásra is használhatjuk őket.

Szakdolgozatom az utóbbi két dolgot kívánja ötvözni: egy olyan, az Android operációs rendszerre készült mobil oktatójáték megtervezése és kifejlesztése volt a feladatom, amely építő- és építészmérnök hallgatók számára segít mérnöki becslések minél pontosabb elvégzésében, számos műszaki adat és mérték nagyságának megtalálásában. Ezen becslések gyakorlásával mérnöki érzékük, kompetenciájuk is fejleszthető.

Munkám során tanulmányozom a mobil eszközökre készült játékok tipikus jellemzőit, felhasználási lehetőségeit, bemutatom a mobil oktatójátékok által használt főbb játékelemeket. Röviden áttekintem a különböző mobilszoftver-platformok kínálta lehetőségeket, majd elemzem a témához kapcsolódó Android platform sajátosságait.

Dolgozatom nagyobb részét egy mobilalkalmazás megtervezésének és fejlesztésének bemutatása teszi ki. Ennek során ismertetem a felhasznált technológiákat, végigmegyek a tervezés főbb lépésein, elemzem az általam meghozott egyes tervezői döntéseket, betekintést adva a megtervezett architektúra elemeibe, bemutatva az egyes kliens és szerver oldali megoldásokat és azok együttműködését. Leírom az alkalmazás megvalósításának néhány érdekesebb részletét, majd bemutatom az elkészült játék funkcióit, kitérve az alkalmazás tesztelésének módjára is.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.