Mesterséges intelligencia algoritmus fejlesztése „Metro” társasjátékhoz

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Juhász Sándor
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A „Metro” egy olyan társasjáték, melyben a tudáson kívül szerencsére is szükségünk van. A játék végefelé egy-egy szerencsés húzás elég sok pontot hozhat a játékosoknak, ezért úgy kell tesztelnünk a kitalált mesterséges intelligenciánknak a verzióit, hogy a húzások sorrendje mindig ugyanaz legyen, hogy csökkentsük a véletlen befolyását az eredményen (és természetesen több adatsoron is tesztelnünk kell, majd minden adatsoron újra, felcserélve a két játékos sorrendjét).

A mesterséges intelligencia tervezése során fel kell ismernünk a fontosabb változókat, amik a gép döntését befolyásolják, és ezeket változtatva tesztelni, hogy melyik éri el a legjobb eredményt.

Ha a lehető legjobb döntést akarjuk hozni, akkor minden lehetséges húzási sorrendet le kell játszanunk, és azt választani, amivel a legnagyobb valószínűséggel győzünk, azonban ez 60 kártya esetén elég hosszú lenne, tehát más megoldást kell választanunk.

Esetünkben két fajta döntési algoritmust kellett létrehozni, az egyik az megbecsüli egy adott táblán, hogy nagyjából hány pontot foguk elérni (és ezt az összes lehetséges lépésre megnézzük), a másik meg eldönti, hogy ezek közül melyik lépés a legjobb nekünk, mivel egy lépés nem csak a saját, de az ellenfél pontszámát is változtatja.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.