Mesterséges intelligencia algoritmus fejlesztése sakk játékhoz

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Juhász Sándor
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A sakkot az elme sportjaként tartják számon, de ahogy a hozzá kapcsolódó stratégiák fejlődnek, úgy a gépi algoritmusok is folyamatosan jobbak lesznek, így mára sok olyan sakkprogram létezik, mely képes a legerősebb emberi játékosokat is legyőzni. Az internet segítségével pedig lehetőségünk nyílik bármikor, bárhonnan, bármilyen erősségű ellenfelek ellen játszani. A feladatom az volt, hogy megvalósítsak többféle olyan sakkrobotot, melyek alkalmasak más sakkprogramokkal és egy grafikus interfészt használva emberekkel is játszani. A felkészülés során megismerkedtem a már létező sakkrobotokkal, és tanulmányoztam azok felépítését, hogy a tanult módszereket felhasználva megalkothassam a saját megoldásomat. Az elméleti hátterét a döntési stratégiáknak a létező játékelméleti algoritmusok vizsgálatával alapoztam meg. A programot folyamatosan teszteltem a fejlesztés során az előre megírt egységtesztekkel. Az így elkészült program élvezhető játékélményt nyújt egy átlagos játékosnak, melyet bármilyen grafikus felhasználói felülettel ki lehet próbálni, ami támogatja a szabványos sakk interfészt.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.