Mesterséges intelligencia futtató rendszer tervezése GPU-ra

OData támogatás
Konzulens:
Rajacsics Tamás
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A dolgozat témája annak vizsgálata, hogy hogyan lehet olyan rendszert tervezni, amely hatékonyan képes MI algoritmusokat futtatni GPU segítségével. Ehhez mesterséges neurális hálózatokat és párhuzamos programozási technikákat használunk fel. Ugyan a rendszer részleteit egy valódi implementáción mutatjuk be, de a problémát mégis általánosságában vizsgáljuk, így az egyes konkrét technológiák, például a programozási nyelvek csak kisebb szerepet kapnak. A megcélzott felhasználási terület első sorban a játékipar, de a rendszer nem specializálódik annyira, hogy máshol ne lehessen alkalmazni.

A dolgozat első fele a mesterséges intelligencia és a párhuzamos végrehajtás témáit tekinti át. Először az MI kutatás történetét és alkalmazási területeit vizsgálja (külön kitekintéssel a játékiparra), majd a modern GPU-kat és programozhatóságukat. Végül a mesterséges intelligencia párhuzamosításának módjait és lehetőségeit vizsgálja meg.

A második részben a Neural Agent Project párhuzamos neurális háló futtató rendszer felépítését és tervezését vizsgáljuk meg részletesen. Elsőként a neurális hálók GPU számításának elvi alapjait nézzük meg. Ezután pedig az ezt futtató keretrendszert elemezzük kitérve a tervezési elvekre, a strukturális felépítésére és a felhasználásának módjára is.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.