Mesterséges-intelligencia algoritmus készítése statégiai játékhoz

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Juhász Sándor
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az emberek által játszott népszerű stratégiai játékok általában egyszerű szabályrendszerrel rendelkeznek, azonban ennek ellenére a nyerő stratégiák kidolgozása és elsajátítása összetett feladat. Az emberek ellen is helyt álló, élvezetes játékot biztosító számítógépes algoritmusok elkészítése ezért nehéz feladat, különösen olyan nem tökéletes információjú játékok esetében, ahol az eseménytér mérete és komplexitása a nyers erőre alapuló algoritmusok használatát kizárja. Bár a gépi intelligencia megfelelő megvalósítása fontos elem ezekben a játékokban, azonban a legtöbb esetben meglehetősen egyszerű a viselkedése, így a teljesítménye is sok kívánnivalót hagy maga után, melyet „csalással”, vagyis egyes szabályok megszegésével pótolnak.

A diplomatervezési feladat célja megismerni a Starcraft: Brood War nevű valós idejű stratégiai játékot, és a hozzá elérhető mesterséges intelligencia fejlesztést lehetővé tevő lehetőségeket és egy olyan mesterséges intelligenciát elkészíteni, amely képes egy teljes, egy az egy elleni játékot önállóan végigjátszani külső, emberi beavatkozás nélkül.

Jelen diplomatervben bemutatom a mesterséges intelligencia fejlesztést lehetővé tevő eszközöket, elemzem a játék működését, meghatározom a részfeladatokat, majd azokra algoritmusokat készítek, amelyeknek a teljesítményét megmérem és összehasonlítom más megoldásokkal. Végül a megoldott részfeladatokat összeépítem egy működőképes, önállóan játszani képes robot játékossá, melyet összehasonlítok a beépített mesterséges intelligenciával.

Az általam készített robot játékos minden vizsgált aspektusában jobb a beépített mesterséges intelligenciánál és architektúrájának köszönhetően könnyen bővíthető új viselkedésekkel.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.