Mobil eszközök koordinálása többszereplős kalandjáték-keretrendszerben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Forstner Bertalan
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az elmúlt években sorra jelentek meg – a korábbról már ismert számítógépes videojátékok mintájára – szabadulós, csapatépítő játékok. Egy ilyen játék például a 2011-ben útjára indult ParaPark, melynek célja, hogy egy zárt szobából a játékosok adott idő alatt logikai feladványok teljesítésével kiszabaduljanak.

A diplomatervem alapgondolata az ilyen, esszenciájukat tekintve offline játékok ötvözése – a Moore törvény által megjósolt módon – rohamosan fejlődő digitális eszközökkel, illetve az egyre több lehetőséget nyújtó virtuális világgal. A munkám célja létre-hozni egy olyan rendszert, ami e két, gyökeresen különböző, de egymást nem kizáró világ lehetőségeit kombinálja: hozzunk létre egy olyan csapatjátékot, melyet a játékosok mobil eszközeik segítségével tudnak megoldani!

Egy ilyen játékokat készítő rendszer számos lehetőséget nyit meg, ugyanis a vele készített játékok magán a játékélményen túl számos további lehetőségeket is nyújtanak. Oktatójátékok, interaktív kiállítások, csapatépítő feladatok: ez csupán néhány a számtalan innovatív alkalmazásból, melyre egy ilyen rendszer felhasználható.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.