Mobil háromdimenziós kivetítő rendszer megjelenítő szoftverének fejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Kovács Viktor
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Napjaink egyik legfelkapottabb és legdinamikusabban fejlődő kutatási területe a virtuális valóság, angolul Virtual Reality (VR), ami a számítógépek kapacitásának növekedésének hatására egyre inkább életünk részévé válik. Ezt a technológiát szokás még belemerülő multimédiának is nevezni. Egy számítógéppel generált környezetet teremt, ami lehet akár valódi világ egy létező része, de akár egy kitalált is. Felhasználó interakcióba léphet ezzel a világgal. Az ilyen virtuális valóságok mesterségesen stimulálnak egy vagy több érzékszervet, minél inkább megközelítve azt az érzetet, mintha a valódi világból származna az inger. Az így kapott teret tipikusan valamilyen fejre illeszthető kijelzőn (Head Mounted Display), 3D tévék kijelzőjén vagy akár speciális kivetítők segítségével tekinthetjük meg, akárcsak ebben a diplomamunkában.

A dolgozatomban bemutatom a virtuális valóság eszközök történetét, fejlődését valamint egy olyan rendszer tervezését és implementálását, amely egy kamera által látott képsorozatból megbecsüli a kamera pozícióját a valódi térben, majd ezen adatok alapján generál egy virtuális teret a két szem számára egy megjelenítő alkalmazás által. Ezen túlmenően lehetőséget biztosít a rendszer a felhasználónak, hogy interakcióba léphessen a digitális világgal. A rendszer elkészítéséhez .NET C# nyelvet használok és a megjelenítő modulban Unity3D játékmotorra építek.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.