Mozgásminta alapú ember-gép interfész fejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Csorba Kristóf
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A napjainkban gyártott mobiltelefonok és játékkonzolok legtöbbje már tartalmaz olyan szenzorokat, melyekkel a használójuk mozgása nyomon követhető. Azonban ennek ellenére sem létezik még elterjedt megoldás arra a feladatra, hogy a mindennapi használat során saját gesztusokkal irányítsuk a számítógépünket.

Dolgozatom célja, hogy bemutassa, hogyan működhet egy mozgásminta alapú ember-gép interfész, a mozgás érzékelésétől az előzetesen betanított gesztusok felismeréséig. A munka során megterveztem és elkészítettem egy saját hardvereszközt, melyet a felhasználó a kezében tartva és azt mozgatva használhat arra, hogy a számítógéppel kommunikáljon. A dolgozat áttekinti a használt hardverelemek működését és jellemzőit, valamint a mikrokontrolleren futó beágyazott szoftver szerkezetét.

A gesztusfelismerés egy közismert probléma a gépi tanulás tudományában, így sok algoritmus áll a fejlesztők rendelkezésére. Ezeket röviden ismertetem, majd a legalkalmasabbnak tartottak teljesítményét valós életbeli tesztadatok segítségével össze is hasonlítom. Mivel a nyers szenzoradatokkal az algoritmusok közvetlenül nem tudnak dolgozni, ezért bemutatom azokat a lépéseket, melyekkel az adatok használható formára hozhatók.

Az elkészített rendszer a kiértékelés során képes volt a gesztusokat legalább 85 %-os pontossággal felismerni. A dolgozat lezárásaként kitérek azokra a lehetőségekre, melyekkel ez az arány tovább javítható.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.