Multi-kliens alkalmazás megvalósítása GWT környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Goldschmidt Balázs
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A szakdolgozat feladatai a Google Web Toolkit (GWT) megismerése illetve esettanulmányok megtervezése és implementálása, amik bemutatják a multi-kliens alkalmazások megvalósítását GWT környezetben. Célja továbbá az alkalmazások fejlesztése során megismert technikák, módszerek feltérképezése, azok használatának bemutatása példa alkalmazásokon.

A szakdolgozat bevezetője a GWT eszközrendszert mutatja be, kiemelve annak előnyeit. A GWT legfőbb újdonsága a többi Ajax webfejlesztő eszköztárhoz képest, hogy a Java-JavaScipt fordítójának köszönhetően asztali alkalmazásfejlesztők is könnyen áttérhetnek web-alapú alkalmazások fejlesztésére.

A GWT környezet megismerése után a multi-kliens webalkalmazások nem triviális megvalósítási problémáit fejti ki a dolgozat, amik rögtön egy webalkalmazás tervezése elején akadályt jelentenek. Ezekre a problémákra megoldási módszereket is felvázol (lekérdező protokoll illetve fenntartott RPC-hívások módszere), azok előnyeit, hátrányait kiemelve, teljesítményüket, komplexitásukat összehasonlítva.

A feladat volt esettanulmány tervezése, implementálása. Ebből a célból először egy egyszerű szemléltető webalkalmazás, egy chatalkalmazás fejlesztését írja le a dolgozat. Az alkalmazás célja a felhasználók közötti üzenetküldés bemutatása. A megvalósítás során mindkét javasolt megoldási módszer implementációja elkészült. A tesztelés után a megvalósított módszerek teljesítménykülönbségének értékelése Speed Tracer eszközzel való monitorozás segítségével történt.

A szerzett tapasztalatokat összefoglalva egy tervezési mintát fogalmaz meg a dolgozat, ami segítséget nyújthat a későbbiekben GWT környezetben írt multi-kliens webalkalmazások tervezésében, fejlesztésében. A megfogalmazott tervezési minta használatára példaként egy komplexebb esettanulmány készült el, ami App Engine szolgáltatások használatát is bemutatja. Ez a példaalkalmazás egy Betűvető nevű, a Scrabble társasjátékhoz hasonló betűjáték, amiben a felhasználók játékszobákat készíthetnek, és azokba belépve egymással körökre osztott játékot játszhatnak.

A dolgozat vége összegzi a szerzett tapasztalatokat, elért eredményeket. Ezen felül megfogalmazza azokat a terveket, amik a szakdolgozat keretein túlmutatnak.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.