Multiplatform játékmotor fejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Rajacsics Tamás
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Napjainkban a videojátékok népszerűsége megállíthatatlanul növekszik. Az elektronikus eszközök és a legfőbb szórakoztatóipari ágazat, a videojáték piac fejlődése révén ma már mindenki találhat számára megfelelő játékokat. A játékipar sokszínűsége megmutatkozik a játékok változó komplexitásában, minőségében és az őket futtató sokféle platformban, azonban ez a változatosság adott esetben bonyolíthatja is a fejlesztésük menetét. Egy játék elkészítése talán az egyik legszerteágazóbb és leghosszabb szoftverfejlesztési folyamat.

Az összetett játékok készítése esetén nem kifizetődő az egész fejlesztési folyamatot mindig az elejéről kezdeni. Az alapfunkcionalitásokat érdemes egységbe foglalni, azaz különböző játékok fejlesztésére alkalmas rendszert létrehozni: egy játékmotort. Egy játékmotornak számos funkciót szükséges biztosítania: támogatnia kell virtuális világok menedzselését, azok megjelenítését, megfelelő fizikai szimulációját, hangokat, felhasználói interakciók kezelését, mesterséges intelligenciát és még sok mást.

Játékmotor fejlesztésnél továbbá nem csak a játékmechanikai követelményeket kell szem előtt tartani, de a platformok különbözőségét is. A játékmotort ezért érdemes felkészíteni arra, hogy a segítségével elkészült játék több környezetben is futtatható legyen, azaz a cél egy multiplatform játékmotor megvalósítása.

A dolgozat első részében a játékok és a játékmotorok történeti összefoglalása után bemutatásra kerül, hogy egy játékmotort milyen részekből érdemes felépíteni egy konkrét megvalósítással szemléltetve, Windows környezetre fókuszálva. Ezt követően az Androidos fejlesztési lehetőségek áttekintése és a játékmotor Androidra való felkészítésének módja, majd egy, a motorra épülő játék ismertetése olvasható. A továbbiakban a piacvezető játékmotorok bemutatása és elemzése következik, részletesen kitérve a Unity lehetőségeire. Végül az elkészült játékmotor és a ráépülő játék terjesztési lehetőségeinek ismertetése zárja a dolgozatot.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.