Multiplatform multiplayer játékfejlesztés Unity keretrendszerrel

OData támogatás
Konzulens:
Hideg Attila
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az 1970-es években következett be a számítógépek tömeggyártása, amikor már az átlagemberek is saját számítógéppel rendelkezhettek. Azóta a technológia gyors és jelentős fejlődésével, főleg a hardver elemek méretének minimalizálásával egyre több platform jött létre és terjedt el az informatika világában. Ekkoriban, ha egy programot megírtunk, az informatikai eszközök felhasználóinak jelentős részét elértük.

A játékkonzolok megjelenése egy újabb réteget képezett az informatika, és azon belül a számítógépes játékok világában, nem is beszélve a manapság ugrásszerűen fejlődő mobiltelefonokról, táblagépekről, amelyek egy újabb dimenziót nyitottak a játékiparban.

Ebből következően láthatjuk, hogy egy játék egy platformra való fejlesztésével elesünk a piac jelentős részétől, viszont a játék minden egyes platform szerinti natív verzióját elkészíteni jelentős többletmunkát igényel. Ezen multiplatform probléma megoldására a Unity 3D keretrendszer nyújthat segítséget, amellyel egy egységes forrással lefedhetjük a szükséges platformokat.

Jelen szakdolgozat célja, hogy bemutassa, hogyan fejleszthetünk egy multiplatform játékot Unity 3D keretrendszer segítségével. A feladat egy hálózaton keresztül játszható autóversenyzős játék elkészítése, egyedi pályaszerkesztővel.

A szakdolgozat első szakaszában megismerkedem a Unity keretrendszer alapjaival, majd bemutatom annak jellegzetességeit, előnyeit. Továbbá megismerkedem a hálózatkezelés egy lehetséges megvalósításával, a Photon Unity Networkinggel.

Második lépésben a Unity és a Photon működése szerint megtervezem az elkészítendő játék logikáját, felépítését, majd megtervezem a játék felhasználói felületét.

Harmadik lépésben az előzetes tervek alapján implementálom az alkalmazást.

A továbbiakban tesztelem és értékelem az elkészült játékot android és iOS platformokon.

Végül összefoglalom a szakdolgozat elkészítése közben szerzett tapasztalatokat és megvizsgálom az elkészült játék továbbfejlesztési lehetőségeit.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.