Multi-platform sportkövető mobil alkalmazás tervezése és fejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Toka László
Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

Napjainkra a komplex operációs rendszereket futtató, számos szenzorral és funkcionalitással rendelkező okostelefonok az átlagember mindennapjainak szerves részévé váltak. A sport, mint kikapcsolódási forma egyre többeket vonz, melynek az okostelefon-használat is részévé vált. Az emberek szeretnék teljesítményüket mérni, nyomon követni, valamint részletes statisztikák alapján sportolási tevékenységüket javítani, finomhangolni.

Amíg a jelenleg elérhető sportkövető mobilapplikációk kiválóan alkalmasak szabadtéri sportok analíziséhez, addig a beltéren végzett sportoknál kézzel kell felvinnie a felhasználónak edzése jellemzőit.

A tanszéki SmartActive projekt célja a squash sport lehetőségeit vizsgálva új elemeket vinni a játékba, illetve részletesebb statisztikákat nyújtani a játékosoknak teljesítményükről, kezdőtől profi szintig. A rendszer adatokat gyűjt a játék során, majd egy adatbázisban tárolja, amiket a felhasználók egy webportálon keresztül elérhetnek. A projekt egy másik célja a felhasználók közti interakció megvalósítása, például bajnokságok szervezésének lehetősége, amire a játékosok kihívhatják barátaikat. A feladatom egy olyan multi-platform mobilalkalmazás fejlesztése volt, ami támogatja ezeket a funkciókat.

Szakdolgozatomban először ismertettem a készítendő mobilalkalmazás koncepcióját. Ezután megvizsgáltam a jelenleg elérhető multi-platform mobilszoftverfejlesztő-keretrendszereket, és értékeltem őket a megvalósítandó applikációhoz való alkalmasságuk szempontjából. Bemutattam a Xamarin multi-platform keretrendszerben történő fejlesztéshez szükséges eszközöket, azok beállítását és használatát. A keretrendszer fejlesztési lehetőségeit megvizsgáltam, ismertettem az alkalmazás elkészítése során felhasznált fontosabb elemeit, valamint a hibákat, amikkel a fejlesztés során találkoztam. Részleteztem az alkalmazás struktúráját, emellett kitértem az implementációhoz használt főbb programozási paradigmákra és a unit tesztelésre. Végül részletesen bemutattam az elkészült alkalmazás grafikus felületét és annak működését. Az applikáció funkcionalitása és struktúrája minden célplatformon megegyezik, ezzel azonos élményt nyújtva a felhasználóknak.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.