Multiplatform stratégiai játék fejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Blázovics László
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A valósidejű stratégiai játékok nehéz problémákat vetnek fel mesterséges intelligencia szempontból. Kétségtelenül a legfontosabb szempont minden stratégiai játékban a navigáció. A navigációt magasabb és alacsonyabb szintű feladatokra lehet osztani. A magasabb szintű feladatok része például egy útvonal keresése a kezdő pozícióból a végcélbe, míg egy alacsonyabb szintű feladat elvégzése oldaná meg, hogyan lehet azon végigmenni. Amíg egy ágens végig halad az útján, valószínűleg találkozik útközben másik ágensekkel, amelyekkel a lehetőségek szerint el kell kerülnie az ütközéseket.

Ez a dolgozat számos ilyen feladatra adhat megoldást. A mesterséges intelligencia területe óriási, de egyszerű és hatékony eszközöket igényel a játékfejlesztés során. Ebben a dolgozatban továbbfejlesztettem, és megvalósítottam egy ütközés elkerülés módszert.

Ezt a megoldásomat felhasználtam a játékmotorban megtervezett stratégiai játékomban. A játékot egyszerű, de könnyen bővíthető architektúrával terveztem meg, amely változatos viselkedési formákat zár egységbe, mint a nyersanyag begyűjtés, épületek építése, illetve a támadás. Az MI hierarchikus, minden egységnek van kontrollere, az ellenfelet pedig egy bot játékos szimulálja.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.