Multiplayer fizikai szimulációt használó játék tervezése és implementálása

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Umenhoffer Tamás
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Napjainkban már a legtöbb számítógépes játék fontos elemévé vált a hálózatos játékmód lehetősége, legyen az akár kooperatív, peer-versus-peer vagy ezek ötvözete, és a piac jelentős szegmensét a kizárólag online játszható játékok töltik ki.

A legtöbb ehhez szükséges funkcióhoz már léteznek keretrendszerek (pl.: RakNET, OpenTNL), de a teljes miértek és hogyanok megértése érdekében kitérek olyan módszerekre is amiket ezek már használnak.

A mai játékoknál már szintén elvárás a fizikai szimuláció. Ez a kezdetben akcióközpontú játékoknál megtalálható funkció fontos ahhoz, hogy a felhasználók valósnak érezzék a környezetet.

Szakdolgozatomban bemutatom a fizikát alkalmazó hálózatos játékokhoz szükséges iparban használt technikákat.

Emellett munkám során egy egyszerű űrhajós játék tervezésén és elkészítésén keresztül mutatom be egy valós idejű követelményekkel rendelkező fizikát használó hálózatos játék során használatos módszereket – kezdve a használt protokolloktól egészen a szervergépek architektúrájáig.

Dolgozatomban kitérek a tervezés döntéseire és a lehetséges alternatív megoldásokra is.

A megvalósítás során nem érintem a következő témaköröket: skálázhatóság, autentikáció, titkosítás.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.