Multiplayer játék készítése Unity keretrendszerrel

OData támogatás
Konzulens:
Hideg Attila
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Napjainkra hatalmasra nőtt a számítógépes játékfejlesztési ipar és továbbra is folyamatosan növekszik, mivel az igények is egyre nagyobbak. A játékszoftverek gyors és hatékony előállítására különböző keretrendszerek és játékmotorok készültek, melyek jelentősen megkönnyítik a játékfejlesztők munkáját.

Az egyik ilyen keretrendszer a Unity. Segítségével egyszerűen felépíthető egy játék háromdimenziós világa, amelyben különböző játékelemeket adhatunk meg, majd ezeket az elemeket nagymértékben testre szabhatjuk a szerkesztő nyújtotta lehetőségekkel. A játéklogika megvalósításához nem kell ritka programozási nyelveket megtanulni, egyszerű C# script-eket használhatunk.

Feladatom a Unity segítségével egy többjátékos módra alkalmas játék elkészítése. Általam ismert játékok és saját ötletek alapján egy Labyrinth Defend névre keresztelt, körökre osztott, hálózaton játszható stratégiai játékot készítettem el.

Dolgozatomban bemutatom a játék elkészítéséhez használt Unity eszközöket, beleértve a hálózatkezelést megkönnyítő Unity modul, a HLAPI működését.

Továbbá bemutatásra kerülnek a Labirynth Defend funkcióinak megvalósításához szükséges tervezői döntések és megoldások. A dolgozat többek között tartalmazza, hogy hogyan viselkednek az egyes játékelemek a hálózati környezetben, hogy hogyan lehet külső .json forrásból beállítani egyes játéktulajdonságokat, valamint, hogy hogyan készítettem fel a játékot akár mesterséges intelligenciával történő irányításra.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.