Multitextúrázás

OData támogatás
Konzulens:
Rajacsics Tamás
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A szakdolgozatom a grafikus programozás, azon belül a 3D grafikus programozás, textúrázás, multitextúrázás témakörét fejti ki. Az önálló laboratórium tárgy keretein belül már vizsgáltam a különböző tereptextúrázással kapcsolatos megoldásokat, most a textúrázásban rejlő lehetőségeket ennél sokkal szélesebb körben mutatom be.

A dolgozat keretein belül kitérek a GPU-ra írt programokra általánosságban, hogyan épül fel a DirectX 11-es pipeline, melyik komponense milyen feladatot lát el. Kifejtem a grafikus kártyák sajátosságait a CPU-khoz képest, kitérek a HLSL nyelvre is.

Ismertetem, hogy mi az a textúra, milyen textúrák léteznek, melyik milyen célt szolgál, bemutatom őket erőforrásigény, látvány, időbeli fejlődés alapján.

Mi az a multitextúrázás, mire jelent megoldást, mi az elmélete, előnye, hátránya hogyan valósítják meg a gyakorlatban. Megvizsgálom, hogy az elterjedt grafikus engine-ek milyen textúrákat hogyan használnak.

Ezeken kívül bemutatok egy saját, multitextúrázást implementáló alkalmazást is.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.