Nagy komplexitású geometriák újratopologizálása

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Umenhoffer Tamás
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Napjainkban egyre nagyobb szerepet játszanak a virtuálisan létrehozott alkotások, gondolok itt főképp az animációs, és a számítógépes játék iparra. Mindkét iparágra jellemző, hogy az emberek az idő múlásával egyre szebb, és élethűbb megjelenítést várnak, ezekhez pedig elengedhetetlen, hogy a létrehozott virtuális valóságban a modellek, részlet gazdagok legyenek. A modellek részletességének egy jó mérőszáma, hogy hány poligonból állnak. Minél nagyobb ez a szám, a modellt annál több ideig tart megjeleníteni, illetve lassabb bármiféle műveletet (pl.: animálást) végrehajtani rajta.

Az animációk létrehozása során, azonban egyik fejlesztő sem szeret hosszú perceket várni egy bábu karjának a megmozdulására, illetve számítógépes játékok használatakor sem kívánt, sem a magas válaszidő, sem a folyamatos szaggatott mozgás, mely az egyes képkockák kirajzolásához szükséges idő nagysága miatt jön létre. Ezeket elkerülendő, célszerű a nagy felbontású modell mellett egy alacsonyabb felbontású létrehozása is, mely az ilyesféle alkalmazásokban elengedhetetlen.

Dolgozatom célja, hogy megvizsgáljam a lehetséges újratopologizációs eljárásokat, és ezen ismeretek felhasználásával, egy új retopologizációs eszközt fejlesszek, mely segítségével könnyebben előállíthatóak az alacsonyfelbontású modellek.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.