Nagymeretű modellek megjelenítése OpenGL környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Tóth Balázs György
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A háromdimenziós terepek megjelenítése fontos szerepet játszik a geometriai információs rendszerekben, a repülő szimulátorokban, és a számítógépes játékokban. A nagyméretű kültéri környezetekben a terep vizualizációja mind tárolási mind megjelenítési sávszélesség tekintetében kihívást jelent a mai számítógépeknek. Jelen szakdolgozat elemzi az implementálandó feladatot és részletesen kifejti a megoldandó problémákat.

A feladat megoldásához mindenképpen szükség van egy nagyméretű adathalmazra, de egy ilyen előállítása bonyolult, drága és időigényes. A szakdolgozat példát mutat arra, hogy hogyan lehet egy megfelelő adathalmazt kiválasztani és beszerezni.

A legnagyobb kihívást jelentő részfeladat a szakdolgozatban a geometria menedzselése. Ezen témakörben tucatnyi eredmény született az elmúlt tizenöt évben. A dolgozat a jelentősebbeket összehasonlítja, kiválaszt egy megfelelőt, és módosításokat javasol hozzá, hogy az a jelen feladathoz is használható legyen.

A nagyméretű adathalmazok kezelésél gyakran előfordul, hogy azok mérete meghaladja a memóriák tipikus tárolási korlátait. A dolgozat több algoritmust is mutat ennek kezelésére, nagyrészt processzoron, és alapvetően videokártyán futó megoldásokat is. Ezen módszerek flexibilitás, bonyolultság és hatékonyság szempontjából is összehasonlításra kerülnek.

A szakdolgozat a bemutatott ötletek implementációját is tartalmazza, egy Google Earth szerű alkalmazás keretében. Az elért eredmények látvány és hatékonyság tekintetében is megközelítik a kereskedelmi szoftverek képességeit.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.