Napelem cellák alkalmazása drónok repülési idejének növelésére

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Hamar János Krisztián
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az előző évszázad óta a drónok képezik a modern hadviselés gerincét. Ezek a gyors, könnyű és jól manőverezhető járművek képesek több különböző feladat akár egyidejű végrehajtására.

Habár ezen eszközök hadászati felhasználása is jelentős, 2012 óta a civil- és magánszektor alkalmazási területei is jelentősen nőnek. Ezen eszközök fejlesztéséhez és üzemeltetéséhez szükséges technológia ma már széleskörben és gazdaságosan elérhető a világ nagy része számára. Ennek eredményeképpen a civil drónok száma ma már jelentősen túlszárnyalja a katonai drónokét, mind a mezőgazdasági, tudományos. megfigyelési és szállítási területeken is.

Azonban mind a két szektorban a repülési idő a legfőbb visszafogó tényező, ami korlátozza e légi járművek használatát. A legtöbb merevszárnyú drón akkumulátort és különböző elektronikus elemeket használ, hogy tárolja és felhasználja az energiát. Hogy legyőzzük a korlátozott energiatárolás problémáját, valamilyen energiatermelő rendszerre van szükség, amellyel növelhető a repülési idő.

Napenergia használatával e légi eszközök hatótávja jelentősen növelhető. A szárnyak felszíne tökéletes hely a napelemek számára, mivel folyamatosan a nap felé néz és elég nagy felülete van, hogy jelentős mennyiségű energiát generáljon.

Ez a project elsősorban egy ilyen napenergiával ellátott, rádió-vezérelt repülő életképességét és korlátait vizsgálja. Az első részben a már létező és működő katonai és kereskedelmi megvalósításokat vizsgálja és hasonlítja össze ez a tanulmány. A dokumentum fő részét egy napenergiával működő, könnyű vázas gép tervezése képezi, amely képes egyszerű feladatok végrehajtására, amelyek nagy hatótávot igényelnek. Sor kerül mind a strukturális, mind az elektronikai vizsgálatra, melyek magába foglalják a repülő anyagának, és az elektronikai alkatrészek (ESC, motor, akkumulátor, napelem, napelem vezérlő, fedélzeti vezérlő egység) kiválasztását. A repülőgép tartalmaz egy fedélzeti vezérlő egységet, amely képes az energiafelhasználás és termelés figyelésére, a repülési idő növelése céljából, valamint az adatok tárolására és letöltésére.

A tanulmány lezárásaként az eszköz életképességének és további fejlesztési lehetőségeinek vizsgálatára is sor kerül.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.