Nem destruktív vasúti járműdiagnosztikai rendszer fejlesztése LabView környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Kollár Ernő
Elektronikus Eszközök Tanszéke

Munkám egy olyan érzékelő rendszerhez fejlesztéséhez kapcsolódik, amely egy adott pályaszakaszon áthaladó szerelvények által keltett zaj alapján képes a vonatkerekek bizonyos meghibásodását jelezni. A kisebb sérülések fokozzák a vonat által keltett zajszennyezést, zavarva mind az utazók, mind a sínpálya közelében élők nyugalmát. A komolyabb keréksérülések viszont potenciális baleset forrásként jelenik meg, veszélyeztetve ezzel a vasúti közlekedésben résztvevők életét, és magában hordozva a jelentős anyagi (egyes esetekben környezeti) kárral járó balesetek kockázatát.

A szakdolgozatom elkészítéséhez ismert kerékhibával keltett hangminták álltak rendelkezésemre. Eljárást kellett találnom, hogy adott hangmintákban nagy valószínűséggel megtaláljam és azonosítsam a kerékhibákat. A mérőrendszerhez fejlesztéséhez a National Instruments CompactRIO-t és LabView környezetet használtam. Elsősorban a lapos kerék elnevezésű hiba keresését tűztem ki célul, hiszen ez a leggyakrabban előforduló meghibásodás vonatkerekek esetén, és komoly meghibásodások forrásává válhat, ha nem érzékelik időben. A dolgozatom a hibaazonosításban elért eredményeimet foglalja össze.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.