Nyílt vízfelület szimulációja és megjelenítése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szécsi László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A vízfelület szimulációja és megjelenítése nagy kihívás a számítógépes grafika számára. A cél egyértelműen a természetes viselkedés megjelenítése, ám mindez valós időben. A hullám fizikai egyenlete bonyolult differenciálegyenlet, ezt valós időben csak közelítő algoritmusokkal lehet megvalósítani. Ám léteznek szimulációk, melyek a realisztikus, fizikán alapuló modell helyett statisztikai modellel dolgoznak, így egy másik irányból közelítik meg a problémát.

Napjainkra a számítógép és a grafikus hardverek számítási kapacitásainak növekedéseivel már igen látványos és részletgazdag szimulációkat képesek valós időben megjeleníteni. A szimuláció megvalósítására több módszer is a rendelkezésünkre áll az, hogy melyiket kívánjuk felhasználni az alkalmazás céljától függ.

A dolgozat áttekinti a víz mozgását leíró képleteket emellett két valós idejű módszert is, melyek implementációjával látványos vízfelület szimuláció érhető el a mai grafikus hardvereken. Ezt követően leírja milyen árnyalási lehetőségek vannak a víz felületét illetően és hogyan kell ezeket megvalósítani. A dolgozat kitér a tükröződés és a törés megjelenítésére, mint az egyik legfontosabb összetevőre a víz árnyalása során, áttekint és értékel néhány lehetséges alternatívákat ezek megjelenítésére. Végül minden említett technikának leírja röviden az implementációs lépéseit.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.