Nyomatékingadozás kompenzációja BLDC motorokban

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Pálfi Vilmos
Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék

Az utóbbi évtizedekben a motortervezésnek egyre több és szigorúbb elvárásoknak kell megfelelnie. Egyik ilyen fő szempont a nyomatékhullámosság minimalizálása. Ennek csökkentésével minden gyártónak foglalkoznia kell, hogy versenyképes motorokat gyártsanak a piacnak. Elektromos kormánymű rendszerekben a szervorásegítést biztosító BLDC motor kulcsfontosságú szerepet tölt be. Különös figyelmet fordítanak a nyomatékhullámosság kompenzálására, mivel elfogadhatatlan akusztikus és vibrációs tulajdonságokhoz, szélsőséges esetben akár a kormány instabilitásához is vezethet. A nyomatékhullámosság kialakulása szorosan köthető a nem kívánt felharmonikusok jelenlétéhez. Jelen esetben a hatodik elektromos felharmonikus kompenzálásával fogok foglalkozni, amelynek kialakulása számos okkal magyarázható. Egy aktív kioltójel beiktatásával jelentős javulást tapasztalhatunk a motor akusztikus tulajdonságaiban, különösen alacsony sebességeknél A dolgozatban a kioltójel optimális paramétereinek becslése, megtervezése és implementálása a cél.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.