Ökoszisztéma szimulálása JAVA alapú rendszer segítségével

OData támogatás
Konzulens:
Eredics Péter
Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék

Jelen dolgozatban egy ökoszisztéma szimulálását fogom megvalósítani. Mivel napjainkban a mesterséges intelligenciához méginkább rendelkezésre áll a szükséges számítási kapacitás, ezért ez a terület gyorsan fejlődik. Ez alól nem kivétel a számítógépes játékok világa sem, hiszen egyre többen választják ezt a kikapcsolódási formát, így a fejlesztők próbálják minél inkább élvezhetővé tenni őket. A számítógépes játékokban a környezet szimulálására alkalmas programot szeretném megalkotni, melyben olyan alapvető elemek találhatóak meg, mint egy egyszerű időjárás, növények, valamint növényevő állatok és ragadozók. Ezen élőlényeket próbálom megalkotni minél inkább valósághű módon, hogy azok környezetükkel kapcsolatba lépve egy élő ökoszisztémát alkothassanak. Akárcsak a valóságban, az én kis világomban is a növények nőni fognak, a növényevők megeszik őket, akikre viszont a ragadozók fognak vadászni.

A szimulátor egy futtatható alkalmazás formájában fog elkészülni, mely később beépíthető lesz egy másik programba. A nyomonkövethetőség érdekében egy egyszerű grafikus felülettel fogom ellátni a programot, amelyen megfigyelhetjük az eseményeket. Emellett a változások követésére néhány diagramot fogok elhelyezni, melyek a szimuláció teljes lefolyása alatt rögzítik és megjelenítik a legfontosabb adatokat.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.