Önhasonló textúrázás illusztratív képszintézishez

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szécsi László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A virtuális színterek valósághű megjelenítése mellett a modern animációs filmek, számítógépes játékok, illetve CAD-rendszerek gyakran használják az illusztratív képalkotást. Ennek a módszernek nagy előnye, hogy a felhasználó, szemlélő figyelmét könnyen irányíthatja, illetve a művészi képalkotás legtöbb eszközét felhasználhatja az információközlésre. A nem fotorealisztikus megjelenítés (NPR) területén folyó kutatások nagyon sokrétűek, foglalkoznak többek között a körvonalazás, a színezés, és az illusztratív textúrázás kérdéseivel is.

Jelen dolgozat olyan textúrák előállítását és felhasználását vizsgálja, melyek ilyen színterek megjelenítésére készülnek. Ezek a textúrák általában valamilyen vonalkázást (hatchinget) tartalmaznak, melyek sűrűsége, a vonalkák hossza, szélessége, milyensége mind a művész által meghatározott paraméter. Sok esetben elég, ha a textúra ismételhető, vagyis ha önmagával körbevéve a megfigyelő nem láthatja hol kezdődik az egyik textúra, és honnan ismételjük. Bizonyos esetekben azonban ennél többet is szeretnénk. Ha például a célunk az, hogy egy modell felületén látható textúra fő tulajdonságai ne változzanak a modelltől való távolság függvényében, ahhoz speciális textúrákat kell biztosítanunk. Megoldást nyújtanak az előbb említett problémára az önhasonló textúrák. Munkám során megvizsgáltam ezek előállításának módszereit, és dolgozatomban egy megfelelő saját megoldást mutatok be a problémára.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.