Önkiszolgáló portál fejlesztése távközlési szolgáltatások igényléséhez

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Martinek Péter
Elektronikai Technológia Tanszék

Feladatom egy nagyvállalat dolgozói számára biztosított önkiszolgáló portál

létrehozása, ahol a felhasználók az informatikával, vagy a napi működéssel kapcsolatos

hibákat tudnak bejelenteni, valamint a zavartalan és hatékony munkavégzésüket

elősegítő igényléseket tudnak benyújtani. A megvalósításhoz kutató munkát végeztem,

annak érdekében, hogy egy olyan optimális alkalmazást hozzak létre, mely megfelel a

vállalatok és a fejlesztők elvárásainak egyaránt. A kiválasztott keretprogram az IBM

Smart Cloud Control Desk (röviden IBM SCCD), ahol a portál kialakításra került. A

portál teret ad a felhasználói felületnek és az adminisztrátori felületnek valamint az

kialakított folyamatok alkalmazásában.

A keretrendszer és az SCCD által nyújtott funkciók, mint felhasználó

jogosultságok kezelése, eszköz adatbázis karbantartása, szoftver tárháza, belső

alkalmazások fejlesztése, mind a megvalósítandó célt szolgálják. A szakdolgozatom

során bemutatom, hogy milyen egyéb, nem IBM által biztosított megoldások vannak. A

későbbiek során bemutatom a Microsoft System Center 2012, Manage Engine és a HP

service Anywhere főbb tulajdonságait. A fejlesztés részben kitérek tervezés menetére,

melyben külön hangsúlyt fektetek a koncepció létrehozása és a fejlesztés fő stádiumaira.

Ezek a stádiumok a személyes megkeresés, felület megtervezése, alkalmazás

logikájának implementálása valamint a tesztelés részből áll. A fejlesztés során a jól

ismert XML nyelvet, valamint a JAVA EE és a Python szkript nyelvet használom.

Végül a kész szolgáltatást és a további fejlesztési ötleteket veszem számba.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.