Online játék-keretrendszer kifejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Dávid Zoltán
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A stratégiai játékokban a győzelem eléréséhez kritikus gondolkodásra, előre tervezésre és egy csipet szerencsére van szükség. Éppen ezért az ilyen játékokat játszó mesterséges intelligenciák elkészítése közel sem triviális feladat. Egy ilyen játékot játszani képes program elkészítése igazi kihívás, és jó ismeretbővítő feladat egy mérnökversenyre. Programozók számára egy mesterséges intelligencia írása érdekes megoldandó feladatokat és a gyakorlati életben használható tapasztalatokat rejt magában. Éppen ezért a mérnökversenyeket gyakran vállalatok is figyelemmel kísérik. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem mérnök informatikus hallgatóit célzó mérnökversenyek általában mégsem mesterséges intelligencia írásra koncentrálnak, ehelyett általánosabb problémamegoldást helyeznek a középpontba.

Jelen diplomaterv egy stratégiai játékkal kapcsolatos mérnökversenyek megtartására is alkalmas keretrendszer tervezésével és megvalósításával kapcsolatos feladatokat és a felmerülő nehézségeket járja körül. Platformot biztosítok a mesterséges intelligencia íróinak, hogy kezdő és haladó fejlesztők is egyaránt kipróbálhassák magukat és összemérhessék képességeiket egymással. A keretrendszer segítségével már a fejlesztés korai fázisában visszajelzést kaphatnak, hogy képesek-e olyan mesterséges intelligenciát létrehozni, ami legyőzi az eléjük felsorakoztatott akadályokat.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.