Online játék-keretrendszer kifejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Kővári Bence András
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A Diplomám célja egy Windows Communication Foundation alapú kommunikációs keretrendszer kialakítása, mely többszereplős online játékok kommunikációját valósítja meg. A rendszer egyrészt egy szerver oldali alkalmazásból áll, ami többek között a kommunikációs szolgáltatást nyújtja, másrészt egy osztálykönyvtárból, melyet felhasználva a kliensek könnyen elérhetik a rendszer szolgáltatásait. A rendszer működését egy Windows Presentation Foundation megjelenítésű többjátékos játék fogja szemléltetni.

A keretrendszer célja az, hogy olyan általánosságban használható megoldást nyújtson a kliensek kommunikációjára, amit tetszőleges típusú játékokhoz felhasználható, egyszerűbbé téve az ilyen játékok fejlesztését. A keretrendszer végzi a kapcsolat felépítését az egyes kliensek között, továbbítja a felhasználó lépéseit a játék résztvevőinek és a játék végeztével lebontja a kapcsolatot. A felhasználók létrehozhatnak felhasználói fiókokat a rendszerben. Így a rendszer rögzíteni tudja a legjobb eredményeiket, illetve lehetővé teszi, hogy a barátaikkal együtt játszanak.

A kliens oldali osztálykönyvtár egyrészt a kommunikációhoz szükséges elemeket tartalmazza, másrészt tartalmaz bizonyos GUI elemeket is, melyeket minden alkalmazás felhasználhat (pl.: egységes bejelentkező felület).

A WPF-es kliens alkalmazás egy grafikus felülettel rendelkező játék, ami a kliens oldali osztálykönyvtárra épül, és felhasználja a rendszer szolgáltatásait.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.