Online multiplayer játékalkalmazás szerveroldalának fejlesztése WebSocket alapon

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Forstner Bertalan
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Számtalanszor fordult már elő az a szituáció különböző baráti társaságokban, hogy valamilyen társast szerettek volna játszani (például Pókerezni, vagy Zsírozni), de nem volt meg hozzá a megfelelő kártyapakli. Ilyenkor a megoldás általában az, hogy szomorkodva konstatálja a társaság: nincs senkinél kártya. Majd elfelejtik a korábbi gondolatukat, miszerint játszani szerettek volna.

Ezen probléma adta az ihletet egy alkalmazás fejlesztésére, mely többféle klienst (jelenleg Android-ot, iOS-t, illetve webklienst) támogat, így nem kell más, csak a zsebünkben lévő okostelefon, vagy egy számítógép a társasozáshoz.

Kicsit tovább gondolva a fent leírt problémát nem feltétlen csak közismert kártyajátékok léteznek, mint például Póker, BlackJack stb. hanem léteznek különböző, kisebb embercsoportok által kedvelt játékok is, mint például a Treff-nem. Innen jött az ötlet, hogy jó lenne, hogyha lenne egy olyan alkalmazás, melybe a különböző igényeket gyorsan, könnyen lehet lefejleszteni (optimális esetben csak a UI-t a frontenden, illetve a játéklogikát a backenden).

Ahhoz, hogy ezt az ötletet megvalósítsuk nem a fent definiált alkalmazást célszerű először implementálni, hanem feltárni a különböző függőségek lehetőségeit és korlátait, mint például a szerver-kliens kommunikáció, a kommunikáció üzeneteinek formátuma, szobák kezelése mind kliens- mind szerveroldalon stb.

A diplomamunkám célja, hogy bemutassa egy olyan kliens-szerver alapú keretrendszer tervezését és fejlesztését, mely képes a fent leírt probléma megoldására nem feltétlenül csak kártya alapú társasjátok támogatásával.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.