Online multiplayer játékalkalmazás kliensének fejlesztése - Android kliens

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Forstner Bertalan
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Napjainkban egy Android fejlesztő projektről projektre haladva, mindíg újabb és újabb technológiákkal szembesül, új könyvtárakat ismer meg és esetlegesen még kódolási nyelveket is kénytelen megismerni. Mindent összevetve, mivel a platform mögött álló fejlesztő közösség rendkívüli méretű, így nem csoda, hogy a környezethez fejlesztett eszközök palettája és azok funkciói gyorsan fejlődnek és cserélődnek. A következőkben egy olyan architektúra kialakításán haladok végig, amely a jelenleg használt legelterjedtebb technológiákat ötvözi. A cél az, hogy egy egyszerűen bővíthető, funkciókkal jól skálázódó, újrafelhasználható és könnyen alkalmazható implementáció szülessen, amely nem csak ebben, hanem későbbi projektekben is felhasználható.

Jelen diplomamunka egy Online több játékost és játékmódot támogató Android alkalmazás implementációs részletein halad végig és részletezi architektúrális tervezését, felépítését és a végleges implementálását lépésről lépésre, kiemelve a tervezési döntéseket, amelyek a rendszer felépítése közben felmerültek. A tervezés célja egy olyan architektúra volt, amely nem csak ezt az alkalmazást tudja kiszolgálni, hanem újrafelhasználható modulokra bontva tovább lehet örökíteni projektről projektre. A kész implementációban igyekeztem olyan technológiákat alkalmazni, amelyek jelenleg a leggyakrabban használtak és széleskörben ismertek (RxJava 2, DataBinding, MVVM architektúra), és a korral haladva a Java nyelvről áttértem a Kotlin nyelvre, amely egyre inkább teret hódít az Androidos közösségben. Továbbá a kódbázist igyekeztem úgy kialakítani, hogy ha egy fejlesztő szembekerül vele, akkor könnyen el tudjon igazodni benne és a fejlesztésbe is egyszerűvé tegyem a bekapcsolódását.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.