Online valósidejű többszereplős játék-szerver készítése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Maliosz Markosz
Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

A szakdolgozatom célja elkészíteni egy valósidejű online többszereplős játék-szervert, ami biztosítja a hozzá csatlakozó kliensek kiszolgálását. Kezeli és ellenőrzi a játék lebonyolításáért szükséges üzeneteket, emellett feladata a felhasználók azonosítása, a pontszámok tárolása, valamint a játszani vágyó felhasználók összesorsolása a pontszámuk alapján.

A szakdolgozat felépítése három fő témakörre bontható: Az első nagy témakör leírja a többszereplős játékok történelmét, bemutatja a napjainkban elterjedt Tower Defense játéktípusokat valamint ismerteti az Android operációs rendszert.

A következő részben kerül bemutatásra a szerver. A fejezet elején megvizsgálom a szállítási rétegbeli protokollokat, és kiválasztom a szerverhez a legideálisabbat. A fejezet további tartalma a szerver működését mutatja be komponensenként:

- Párosítás

- Titkosítás

- Adatbázis

- Szinkronizáció

- Felhasználók kezelése

- Csalásdetektálás

- Hibakezelés

- Adminisztrátori felület

Az utolsó fejezetben a mérések eredményének elemzése található. Bemutatom a különböző hálózattípusok késleltetését és a játék alatt elküldött adatmennyiség nagyságát.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.