Önmükődő térközrendszer szimuláció vasútmodell környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Kollár Zsolt
Szélessávú Hírközlés és Villamosságtan Tanszék

A vasúti közlekedés számos előnyös tulajdonsággal rendelkezik, melyet a személyszállításban és az árufuvarozásban egyaránt kihasználnak. A kötöttpályás közlekedés fejlődésével megtöbbszöröződött a vonatok száma, a sebesség és a pontosság fontos tényezővé vált a tömegközlekedésben, miközben a vasútállomások és a vasútmegállók egyre bonyolultabb szerkezetűek lettek. A rendszer nagy komplexitásából adódóan szükséges az emberi beavatkozást felügyelő vasúti biztosítóberendezések alkalmazása, ami egyrészt minimalizálja az emberi hibából adódó balesetek számát, másrészt felügyeli a vasúti forgalom balesetmentes közlekedését.

A vasúti biztosítóberendezéseknek különböző fajtája és kategóriája ismert, ezen belül a vonali biztosítóberendezések a vasút pálya nyíltvonali részén biztosítanak balesetmentes közlekedést. A nyíltvonali biztosítóberendezések közé sorolják többek között a térköz biztosítóberendezéseket.

Jelen dolgozatban konkrét megvalósítás olvasható a térköz biztosítóberendezések modellvasúti szimulálásáról, ami figyelembe vette a vasútmodellben használatos szabványokat, és a már alkalmazott megoldásokat. Emellett a fejlesztés során cél volt, hogy az Európában népszerű, FREMO szervezet által rendezett, a vasúti forgalom szimulálását előnyben részesítő találkozókon a már meglévő rendszerrel hatékonyan üzemelő berendezést kapjunk.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.