Önvezető funkciók vizsgálata és implementációja modellautón

OData támogatás
Konzulens:
Kiss Domokos
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Napjaink közlekedését tekintve évente több mint egy millió ember hal meg és további 20-50 millió ember szenved kisebb-nagyobb sérüléseket az utakon valamilyen közlekedési baleset során. Ez a szám megegyezik azzal, mintha minden nap több, mint tíz repülőgép-szerencsétlenség történne. A két közlekedési forma természetesen sok szempontból eltér egymástól, mint a forgalomsűrűség, a központi irányítás, vagy a zavaró objektumok jelenléte, azonban a cél közös, csökkenteni a végzetes kimenetelű balesetek számát. Ezek fő oka - a legtöbb esetben - emberi mulasztásra vezethető vissza. Annak érdekében, hogy a jövőben a földi közlekedés biztonságosabbá váljon, a járművek rendszereinek segítenie kell az autóvezetőket az utazás során, ezért a manapság egyre nagyobb teret hódító vezetőtámogató, majd később az önvezető funkciók fejlesztése szükséges.

A diplomaterv során több önvezető funkció megvalósításán dolgoztam. Annak érdekében, hogy a feladat a gyakorlatban is bemutatható legyen, a feladatot mobil robotikai problémaként kezeltem épp úgy, mint ahogy az autonóm járművek ipari fejlesztése esetében megszokott.

A dolgozatban bemutatom az önvezető autók jelenlegi fejlesztéseit és osztályozását. Betekintést nyújtok a mobil robotikai problémák és megközelítések világába. Ismertetem az általam használt robotplatformot, bemutatom az általam készített érzékelési, információkinyerési, mozgásszabályozási fejlesztéseket, valamint az alkalmazott lokalizációs és térképezési megoldásokat. Az elkészült munka eredményeképp demonstrálhatók a sávkövetési és kereszteződésfelismerési önvezető funkciók, valamint a lokalizációs és térképezési feladatok.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.