OpenGL ES 2.0 alapú játékfejlesztés Android környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Blázovics László
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az Android világszerte mobil készülékek száz millióin érhető el. A legnagyobb bázissal rendelkezik az összes mobil platform közül és a számok gyorsan nőnek. A felhasználók keresik a minőségi alkalmazásokat, játékokat és digitális tartalmakat. Az okostelefonok és tabletek nagy teljesítményű grafikus processzora már gond nélkül boldogul a 3D-s megjelenítéssel és memóriából sincs hiány. Fejlesztőként egy ekkora piacot nem szabad figyelmen kívül hagyni.

Ezen elgondolás alapján szakdolgozatomban alapjaitól bemutatom egy játék megtervezésének, implementálásának és publikálásának menetét. A platformot az Android szolgáltatja, ami kellő mozgásteret biztosít az egyéni megoldások kivitelezésére. A rajzolást az OpenGL ES 2.0 grafikus API segítségével végzem, ahol a renderelés lényegi részét shader programozással valósítom meg. A játékhoz a modelleket az Autodesk 3ds Max szoftverrel készítem, ahonnan FBX formátumban kimentve Google Protocol Buffer-el szerializálom az adatokat a hatékony tárolás és gyors beolvasás érdekében.

Az elkészült alkalmazás komolyságát tükrözi, hogy a Google Play-re is felkerült és bárki számára letölthető.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.