OpenGL alapú játékfejlesztés iOS platformon

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Blázovics László
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A mobil készülékek, elsősorban a mobiltelefonok, mára annyira elterjedtek, hogy a mindennapi életünk részét képezik. Ezek a készülékek, csakúgy, mint a számítástechnika többi területei, folyamatosan fejlődnek. A hardverek egyre nagyobb számítási teljesítményt nyújtanak, így lehetőséget adnak összetettebb, ezt kihasználó alkalmazások futtatására. Az okostelefonok megjelenése óta egyre több ember rendelkezik, ilyen nagyteljesítményű mobil eszközzel, és számuk folyamatosan nő. Hasonló a helyzet a tabletekkel, amik pár éve kerültek be igazán a köztudatba és népszerűségük azóta folyamatosan növekszik. Ezek a táblagépek rendelkeznek az okostelefonok teljesítményével és gyakran túl is szárnyalják azokat.

A számítógépes játékok mindig is kihasználták a rendelkezésre álló hardverek teljesítményét. A hardverek teljesítményének növekedése a játék elemeinek a továbbfejlődését és új elemek bevezetését eredményezte. Nincs ez másként a mobil eszközökre szánt játékokkal sem.

A feladatom során egy játékot készítettem el az Apple iOS platformjára. Ezt a platformot az Apple iOS mobil operációs rendszere és az ezt használó készülékei alkotják. Az Apple készülékei hardveresen támogatják a 3D-s grafikai megjelenítést és lehetőséget adnak az OpenGL használatára. Az eszközök számítási teljesítményét kihasználva, a Box2D nevű, nyílt forráskódú fizikai motort alkalmaztam a játékban szereplő tárgyak mozgásának fizikai szimulációjára. Az OpenGL-t és a Box2D-t együtt felhasználva létrehoztam egy játékmotort, amit aztán felhasználtam egy konkrét játék megvalósításához.

A konkrét játékban egy golyót kell irányítani és eljuttatni a célba különböző pályákon keresztül. A játékot a készülék döntögetésével lehet irányítani, ehhez a készülékbe épített gyorsulásérzékelőt használtam fel.

Az elkészített alkalmazás kihasználja az iOS eszközök adta lehetőségeket, beleértve annak teljesítményét és a különleges hardvereket, mint például a gyorsulásérzékelő.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.