Panoráma-képek készítése VR alkalmazásokhoz

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Tóth Balázs György
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A virtuális valóság (VR) eszközök rohamos fejlődésével egy lenyűgöző új multimédia platform vált széleskörűen elérhetővé. A VR egy nagyszerű technológia emlékek és helyszínek megörökítésére, hiszen az ilyen eszközökkel bekerülhetünk a rögzített világba, ahol a néző minden korábbinál meggyőzőbb élményben részesülhet. Ezen a platformon is adott az igény arra, hogy a felhasználó saját tartalmat állíthasson elő - akár az okostelefonos fotózás egyszerűségével, akár a cserélhető objektíves kamerák magas minőségével. Az ilyen VR fotók klasszikus formátuma a teljes gömbpanorámakép, melyeket kifejezetten VR-hoz készült kamerákon kívül a szokványos fényképezőgépekkel is lehetséges készíteni több kép megfelelő illesztésével. Még látványosabb eredményt adnak azok a módszerek, ahol a felhasználó nem csak körülnézhet, hanem korlátozottan mozoghat is, azaz hat szabadsági fokkal (6DOF) rendelkezik a virtuális térben.

A dolgozatomban egy olyan szoftverrendszer elkészítését mutatom be, amellyel több hasonló nézőpontból készült nagylátószögű kép egyetlen, nagyfelbontású teljes gömbpanorámaképpé illeszthető össze. Ismertetem a teljes folyamatot a fotózástól a megjelenítésig, olyan korszerű algoritmusokat és módszereket bevetve, amelyek a rögzítés lehetséges hibáit - mint elmozdulások, torzítások - hatékonyan kiküszöbölik, és az egyes forrásképek között észrevétlen átmeneteket képeznek. Az illesztés alapjául szolgáló automatikus 3D rekonstrukció eredménye egy pontfelhő is, amelyet egy saját VR megjelenítő alkalmazásban használok fel az összerakott panorámával együttesen úgy, hogy az interaktív lejátszás 6DOF élményt nyújtson a nézőnek.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.