PlanetWars: Online többszereplős játék Node.js alapon

OData támogatás
Konzulens:
Gincsai Gábor
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Mint minden más platformon, a weben is egyre nagyobb a játékok népszerűsége, ennek oka, hogy mind a mobil, mind a számítógépes böngészők eljutottak arra a szintre, hogy ezeket a játékokat akadásmentesen és élvezhetően futtassák.

A PlanetWars egy olyan játék, amely a visszajelzések alapján nemcsak szórakoztató, de bármelyik népszerűbb böngészőből könnyen, egyszerűen, telepítés nélkül hozza el a játék örömét bármely korosztálynak.

Az egyre gyorsabban fejlődő webes technológiáknak köszönhetően a JavaScript reneszánszát éli. Ez a programozási környezet mára odáig fejlődött, hogy nem csak a kliens oldalon, de a szerver oldalon is felveszi a versenyt natív társaival. Nagy előnye a platformfüggetlenség, azaz annak képessége, hogy egyazon kódot egymástól nagyban eltérő rendszereken is ugyanúgy futtasson.

A PlanetWars tervezésekor nagy hangsúlyt fektettem arra, hogy kihasználja a JavaScript adta lehetőségeket:

• Könnyen, egyszerűen futtatható legyen szinte bármilyen böngészőből.

• Szerver és kliens oldala könnyen üzemeltethető, bővíthető legyen.

• Ne függjön szinte semmilyen platform nyújtotta sajátosságtól.

• Mind a kliens, mind a szerver oldal kevés erőforrást használjon.

Természetesen egy játék tervezésénél a technológiai megoldások mellett a játékélmény is meghatározó. Egy játék akkor jó, ha élvezhető. Ennek érdekében a PlanetWars alapjait tesztelésnek vetettem alá, mielőtt akár egy sor kódot is írtam volna.

A játékélmény kitalálásakor a következő szempontokat tartottam szem előtt:

• A játék élvezhető legyen minden korosztály számára.

• Pörgős és mulatságos legyen.

• Legyen sikerélmény a játék közben.

• Mindenki megtalálja a saját taktikáját, de ne legyen kiszámítható a játék.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.