Az egyetemi felvételem óta foglalkoztat a játékfejlesztés. A választható programozási házi feladatok nagy részének valamely játék fejlesztését választottam.
Munkahelyemen megismerkedtem a REST alapú webszolgáltatásokkal. Így jött az ötlet, hogy egy kártyajátékot írjak, melynek külön van backend és frontend része, amely biztosítja, hogy többféle platformon is elérhető lehessen a készített játék.
A fejlesztés során a web szolgáltatást MySQL adatbázisszervert felhasználva Javaban implementáltam, és a kész szolgáltatás Tomcat szerveren futtatható.
A kliens rész elkészítéséhez Unity játékmotort használtam. A Unity segítségével egyszerűen készíthetünk több platformra is verziót az alkalmazásunkból, így például Windows-ra vagy Androidra is. Megoldásom során nem használtam fel semmilyen platform specifikus Unity eszközt, ezáltal a több platformra való építés tényleg csupán pár kattintás volt.
A fejlesztés végén megvizsgáltam az szerver terhelését és arra a következtetésre jutottam, hogy egy szerver több száz kliens kiszolgálására alkalmas lehet, azonban ha ez nem lenne elég, a kiszolgáló teljesítménye megfelelően skálázható további Tomcat szerverek bevezetésével.
Napjainkban a legtöbb okostelefon és táblagép felhasználó rendelkezik mobil internet eléréssel, ezáltal bárki bármikor bárhonnan játszhat ismerőseivel vagy bárkivel, aki rendelkezik megfelelő kliensprogrammal és internetkapcsolattal.