Pneumatikus szelep szabályozási módszereinek elemzése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Kiss Bálint
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A Knorr-Bremse által szabadalmazott PBS rendszer a haszongépjárművek energiahatékonyság növelésének egy alternatívája. Segítségével növelhető a turbófeltöltéses dízel motorok nyomatéka alacsony fordulatszámon, és csökkenthető fogyasztása és káros anyag kibocsájtása.

Diplomamunkám során feladatom egy új PBS koncepció élesztése, és szabályozásának megoldása volt. A dugattyúszelepes PBS koncepció lényege, hogy a motorba befújt levegő tömegárama szabályozható legyen, ezáltal a rendszer még hatékonyabb legyen.

Diplomatervemben bemutatom a rendszer szabályozását implementáló és a mérési adatgyűjtést végző MicroAutoBox eszköz illesztését. Áttekintem a rendszer általam létrehozott Matlab - Simulink modelljének működését és a modellhez kidolgozott csúszó mód szabályozáson alapuló szabályozási algoritmust. A szabályozási algoritmus helyes működését ellenőrzöm a valós rendszerrel is tesztpadon. Ismertetem a helyes fizikai működéshez szükséges módosításokat a szabályozási algoritmusban. Végül betekintést nyújtok a járműhez illesztés fontosabb lépéseibe, megmutatom, hogy a rendszer működőképes valós körülmények között is.

Dolgozatom végén áttekintést adok a modul még fennálló problémáiról, melyeknek kiküszöbölés feltétlenül szükséges a modul továbbfejlesztése során. Ha a további fejlesztés is sikeresek és az új modul a gyártási költségei kellően alacsonyak a modul gyártásba kerül.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.