Poker Mesterséges Intelligencia

OData támogatás
Konzulens:
Rajacsics Tamás
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A mesterséges intelligencia kutatások előszeretettel alkalmaznak játékokat arra, hogy megvizsgálják hogyan teljesítenek az elméleteik és algoritmusaik éles terepen, különféle szabályok mellett. A sakkban és más teljes információs játékokban elért sikerek után a figyelem olyan játékokra is átterjedt mint a póker, ahol a szabályok miatt az eddig bevált módszereket nem lehetett egyszerűen alkalmazni.

Az elmúlt évtizedben a póker intelligenciák teljesítménye rohamosan fejlődött az újabb és újabb algoritmusok felfedezésével. Játékelméleti módszerekkel és ellenfél modellezéssel mára már olyan botokat is létrehoztak, amik feltudják venni a versenyt a profi pókerezőkkel is.

Jelen dolgozat célja bemutatni a különböző póker botok fajtáit és legfontosabb algoritmusokat, amivel az eddigi legsikeresebb póker ágenseket készítették. Ezen ágensek létrehozásában hatalmas szerepe volt a kanadai Albertai Egyetemen működő Computer Poker Research Group [1] nevű csoportnak, akik évről évre a világ legerősebb póker botjait készítették és publikálták eredményeiket. Dolgozatomban az általuk kidolgozott ötleteken keresztül mutatom be, hogy hol tart most a póker botok kutatása.

A dolgozat második részében egy általam készített póker játék programot mutatok be. A játék elkészítésével lehetőségem nyílt rá hogy saját magam is megvalósítsak pár egyszerűbb póker mesterséges intelligenciát, és megvizsgáljam működésüket.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.