Post-processing a számítógépes grafikában

OData támogatás
Konzulens:
Rajacsics Tamás
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Jelen szakdolgozat témája a post-processing technikák számítógépes grafikában elfoglalt helyének elemzése, azok bemutatása néhány példán keresztül. A dolgozat kitér mind a real-time, mind pedig a non-real-time alkalmazási lehetõségekre és azok algoritmikus kihívásaira, valamint pár bevált megoldásra a képalkotás e területén.

A demo alkalmazáshoz felhasznált technológia a széles körben elterjedt Microsoft cég által kifejlesztett DirectX 11.0 grafikus API és az erre épülõ XNA Framework, melyek részletes ismertetése része a feladatkiírásnak.

A hét általam választott effekt, melyeket implementáltam, a homályosítás (blur), az erre épülõ mélységélesség-változtatás (depth of field) és motion blur, a játékiparban manapság egyre népszerûbb rajzfilmesítés (toon shading), a vignetting, a köd és a bloom effektek. A mérési eredmények és a továbbfejlesztési lehetőségek szintúgy részét képezik a dolgozatnak, mint az elkészült keretprogram részletes leírása.

A keretprogramhoz felhasználói és fejlesztői dokumentáció is készült.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.