Procedurális fák és erdő hatékony megjelenítése és fizikai szimulációja Ogre3D és PhysX környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Umenhoffer Tamás
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A dolgozatban a természetben megtalálható fák, illetve egy erdő háromdimenziós megjelenítésével és fizikai szimulációjával foglalkoztam. Az implementációt Ogre és PhysX környezetek használatával végeztem.

A fát természetéből adódóan egyszerű elemekből generálva nagyon jól közelíthetjük. Ezért az implementációm során én is ezt a megoldást választottam. Az így felépített fa elemei nagyon jól használhatók fizikai szimulációra valamint modellezni is egyszerűbb. Először azonban meg kellett ismerkednem a lombkorona és a fatörzs megjelenítésénél alkalmazott technikákkal, algoritmusokkal. Úgymint az egyszerű imposztor vagy a plakátfelhő technika, amelyek a lombkorona megjelenítésében lehetnek hasznosak, valamint különböző displacement mapping technikákkal, melyek alkalmazhatók a fatörzs kérgének megjelenítésére.

Ahhoz, hogy különböző fákat is könnyen lehessen alkalmazni, a generáláshoz szükséges paramétereket egy XML fájlban leírt konfigurációs fájlból olvasom ki. Miután egy fának az implementálásával kész voltam, neki láttam az erdő implementálásának. Itt hamar észrevettem, hogy az kevés, ha csak több fát hozok létre. Ezért be kellett vezetnem különböző részletességi szinteket. A részletességi szintek kezelésére, pedig egy általam implementált, négyfelé ágazó, fával reprezentálható adatszerkezetet használtam. Amelynek feladata beállítani, hogy az egyes szintek milyen technikát valósítsanak meg, illetve hogy közülük melyik legyen látható.

A dolgozat végén az általam implementált alkalmazást különböző konfigurációkkal futtatva teszteltem és értékeltem.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.